Sjukhus

I onsdags så åt inte grodan som hon skulle. Hon var gnällig och verkade ha ont. Så kl 20.00 ringde jag sjukvårdsrådgivningen som tyckte vi skulle åka till barnakuten. Sagt och gjort.
När vi kommer in så börjar dem klämma och känna. Dem säger nästan på en gång att vi kommer bli inlagda. Sen börjar dem ta olika blodprover. Ryggmärgsprov ska tas, men dem MISSLYCKAS 5 GÅNGER!!!! Sen sticker dem henne i magen för att ta urin, vilket dem också misslyckas med :(
Dem sätter en infart så hon kan få dropp.
Proverna visar ingenting så dagen efter får vi åka hem på permission. Det är då torsdag.
Igår (fredag) så hade vi ett läkarbesök kl 13. Vi diskuterar då hennes kolok, men jag förklarar att hennes skrik inte är kolikskrik längre, utan mer gnällig. Hon börjar 9 på kvällen och somnar kl 2 på natten av utmattning. Vi blir inlagda igen, för dem vill göra en röntgen på magen.
Svaret kommer. Dem ser att det är något, men inte vad. Så vi ska bli flyttade till astridlingrens barnsjukhus i Solna. Där har dem kirurger och andra röngenapparater.
Sond sätts och dem tömmer magen på mat. Kontrast medel ska ges under röntgen för att se om det är något fel på tarmarna.
Vid 22 Får vi svar att det inte är något fel! Och efter 6 timmar får vår groda ÄNTLIGEN äta igen.
Läkarna hävdar nu kolik. Men min magkänslan säger mig att det är något annat!! Nu väntar vi på att dem ska gå ronden så får vi se vad som händer.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0